...
pozycjonowanie seo

Co to jest pozycjonowanie lokalne? Definicja, charakterystyka i wszystko na temat regionalnego SEO.

Prowadzisz biznes o lokalnym charakterze i w związku z tym szukasz rozwiązań, które pozwolą Ci na jego skuteczną promocję, poprawę zasięgów, docieranie do zainteresowanych odbiorców, a co najważniejsze – zdobywanie klientów i generowanie coraz wyższej sprzedaży?

Zdarzyło Ci się już spotkać z terminem lokalnego pozycjonowania i usłyszeć “co nieco” o jego zaletach? Jednak nadal potrzebujesz potężnej dawki wiedzy, dzięki której poznasz go od podszewki i będziesz w stanie zdecydować, czy taka forma reklamy jest dla Ciebie? Jeśli odpowiesz twierdząco – wygląda na to, że wszystkie te informacje znajdziesz w dalszej części tego wpisu.

pozycjonowanie lokalne

Poznaj definicję lokalnego SEO, sprawdź, na czym polega, kto powinien z niego korzystać, a przede wszystkim – dowiedz się, jakie korzyści daje taki rodzaj regionalnego pozycjonowania.

Co to jest lokalne SEO? Definicja i charakterystyka.

Pozycjonowanie lokalne, zwane również regionalnym SEO, to szereg działań związanych z budowaniem widoczności wybranej strony internetowej lub e-sklepu w wynikach wyszukiwania. W przeciwieństwie do pozycjonowania ogólnego (w tym krajowego, a nawet międzynarodowego), które mają zdecydowanie większy zasięg i zadanie docierania do użytkowników bez względu na ich lokalizację – to w wydaniu lokalnym skupia się na konkretnych obszarach. Najczęściej dotyczy bowiem wybranych miast, gmin, powiatów, województw, regionów, a czasami “zaledwie” ulic czy dzielnic.

Celem tego typu usług jest zatem dbanie o to, aby określony serwis internetowy był “widoczny” dla użytkowników, którzy szukają usług, produktów, lokalizacji lub innych rzeczy – w wybranym miejscu.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Musisz wiedzieć, że wyniki wyszukiwania nie zawsze są jednoznaczne z tym, co użytkownicy Internetu wpisują w oknach swoich wyszukiwarek. Aby lepiej zobrazować Ci tę kwestię – pozwól, że posłużymy się praktycznym i czytelnym przykładem.

Wyobraź sobie dwóch użytkowników sieci, którzy pilnie potrzebują skorzystać z usług taksówkarskich. Jeden znajduje się w Warszawie, natomiast drugi przebywa obecnie w Szczecinie. Jak pewnie się domyślasz, aby szybko i sprawnie znaleźć najbliższego taksówkarza – posłużą się wyszukiwarką Google, wpisując w nią frazy typu “taxi” lub “taksówka”.

Jak widzisz, pomimo tego, że obaj w swoich typach pominęli słowa związane z miastem, w którym aktualnie się znajdują (np. “taxi Warszawa” czy “taxi Szczecin”) – Google i tak z dużym prawdopodobieństwem zaserwuje im wyniki, na których będą znajdowały się lokalne serwisy internetowe. Wyszukiwarka wykorzysta do tego opcję geolokalizacji, za sprawą której (mimo wpisania tych samych fraz kluczowych) – obie osoby zobaczą zupełnie inne rezultaty.

W jaki sposób zadbać o wysokie pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania?

W tej materii regionalne działania SEO nie różnią się za bardzo od swoich tradycyjnych i szerzej zakrojonych odpowiedników. Otóż, podobnie, jak przy pozycjonowaniu krajowym czy nawet międzynarodowym, do tego w wydaniu lokalnym wykorzystuje się:

  • Działania on-site SEO (związane z zawartością strony internetowej) – ten aspekt dotyczy głównie optymalizacji technicznej (czystości kodu, szybkości ładowania, niskiej wagi itp.) oraz wartościowej treści (tworzenia tekstów w formie opisów produktów, kategorii, artykułów blogowych, a także zawartości poszczególnych zakładek). W przypadku pozycjonowania w konkretnej lokalizacji bardzo ważne jest, aby na stronie znajdowały się jasne informacje, że sam serwis, jak i świadczone przez daną firmę usługi, dotyczą właśnie konkretnego obszaru.

Przykład: zamiast używać wyłącznie ogólnych fraz kluczowych związanych z branżą (np. “taxi”, “hotel”, “restauracja” itp.), zdecydowanie lepiej wykorzystywać ich połączenie z danym obszarem (np. “taxi Warszawa”, “hotel Łódź”, “restauracja Rzeszów” itp.).

  • Aktywności off-site SEO (powiązane z otoczeniem znajdującym się poza samym serwisem www) – z kolei ta dziedzina dotyczy głównie tzw. linkbuildingu. Mianem tego typu aktywności określamy działania polegające na umieszczaniu na stronach internetowych odnośników, które prowadzą do serwisu, który chcemy pozycjonować. W przypadku SEO lokalnego bardzo dobrą praktyką jest dodawanie linków na stronach, które również skupiają się na danym regionie (mogą to być, chociażby lokalne katalogi firm, magazyny, portale informacyjne, blogi, serwisy www należące do sąsiadujących przedsiębiorstw z danego obszaru itp.).

Wskazówka: jeżeli mówimy o pozycjonowaniu w wyszukiwarce Google (a to ona wiedzie prym pośród polskich użytkowników sieci), istotną rolę w działaniach off-site odgrywa również platforma Google Maps. W tym miejscu warto zatem zadbać o założenie, zoptymalizowanie, a następnie – regularne aktualizowanie wizytówki w Google Moja Firma.

Dla kogo jest lokalne SEO? W jakich branżach i obszarach sprawdza się najlepiej?

Z uwagi na bardzo specyficzny charakter tego typu działań – usługi związane z pozycjonowaniem serwisów internetowych w wybranym regionie są zarezerwowane zwłaszcza do określonej grupy odbiorców. Zaliczamy do niej przede wszystkim wszystkie biznesy lokalne, którym zależy na dotarciu do osób, które akurat przebywają w danej lokalizacji.

Beneficjentami lokalnego SEO mogą zatem być:

  • Firmy gastronomiczne i hotelarskie – bary, restauracje, hotele, motele, a także liczne przedsiębiorstwa z branży turystycznej.
  • Tradycyjne sklepy – spożywcze, mięsne, rybne, do tego piekarnie, markety, warzywniaki itp.
  • Pozostałe organizacje, których oferta ma “mocno” lokalny charakter i wymaga obecności w danym miejscu – firmy taksówkarskie i transportowe, muzea, teatry, kina, skupy, parkingi, lombardy, kantory i wiele, wiele innych.

Ile kosztują usługi pozycjonowania w wydaniu regionalnym?

Na pytania typu ile kosztują usługi pozycjonowania jest niezwykle trudno udzielić krótkiej i jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko przez fakt, iż wpływ na ostateczną cenę działań SEO mają bowiem takie czynniki, jak:

  • Zakres prac, czyli jakie zadania będą należeć do agencji SEO, która zadba o widoczność i ruch danego serwisu www.
  • Branża, czyli dziedzina, w jakiej działa dane przedsiębiorstwo.
  • Otoczenie konkurencyjne, czyli jak prezentuje się pozycjonowanie wykonywane przez inne firmy z danego obszaru.

Nie jest żadną tajemnicą, że ceny lokalnego SEO rosną wprost proporcjonalnie do stopnia trudności oraz potrzebnego nakładu pracy. W branżach, w których konkurencja jest niska lub zerowa – całość działań SEO może ograniczyć się do optymalizacji strony, poprawy i rozbudowania jej treści oraz symbolicznego linkbuildingu. Wówczas, “zamykając się” w kwocie kilkuset złotych miesięcznie.

Istnieją jednak dziedziny, w których konkurencja jest bardzo duża i bezwzględna (zwłaszcza jeśli mowa o dużych miastach stanowiących stolice polskich województw). To również sprawia, że pracy po stronie agencji SEO jest zdecydowanie więcej, a same koszty mogą wynosić od jednego do nawet kilku tysięcy złotych za miesięczną obsługęa

Dlaczego warto postawić na lokalne SEO?

Do kluczowych korzyści przemawiających za tym, że pozycjonowanie lokalne stanowi doskonały wybór, zaliczamy takie powody, jak:

  • Lepsza widoczność, wyższe pozycje i większy ruch na stronie www. Dobrze zaplanowane i poprowadzone działania SEO zapewnią Ci regularny dopływ użytkowników z Twojego regionu, którzy w łatwy sposób, mogą stać się Twoimi klientami.
  • Niskie koszty lokalnej promocji Twojego biznesu. W przeciwieństwie do innych form reklamy (np. Google, YouTube czy Facebook Ads), pozycjonowanie pozwala na generowanie organicznego ruchu z wyszukiwarek, który jest dla Ciebie całkowicie bezpłatny. Jedyne, w co musisz zainwestować, to oczywiście usługi profesjonalnych ekspertów od regionalnego SEO.
  • Długoterminowe efekty. Pozycjonowanie wiąże się z jeszcze jednym kluczowym atutem, jakim jest długi horyzont czasowy. Otóż, dobre SEO charakteryzuje się tym, że przynosi wymierne korzyści przez wiele miesięcy, a nawet lat.

Potrzebujesz zaufanego partnera, który poprowadzi działania SEO i zadba o wysokie pozycje Twojej strony w lokalnych wynikach wyszukiwania?

Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej o fachowym wsparciu, jakie zapewnią Ci doświadczeni eksperci agencji Seogle. W ramach naszych usług zadbamy o wszystkie aspekty związane ze skutecznym pozycjonowaniem Twojej strony internetowej na lokalnym rynku. Na wstępie przeprowadzimy audyt, przygotujemy strategię, wdrożymy niezbędne zmiany, a następnie odpowiemy za regularne budowanie pozycji oraz widoczności, a przede wszystkim – generowanie wartościowego ruchu.

Przejdź do strony kontakt, przekaż podstawowe informacje, a następnie odbierz całkowicie bezpłatną i niezobowiązującą ofertę współpracy.

1
2
3

Jaka usługa Cię interesuje ?

( możesz wybrać więcej niż jedną opcję )

STRONA INTERNETOWA

Czy strona ma posiadać system zarządzania treścią ( CMS )

Czy mamy przygotować treści na Twoją stronę www?

Podaj orientacyjną liczbę podstron (zakładek) na stronie www

Podaj linki do stron www, które Ci się podobają

Określ budżet

POZYCJONOWANIE

Czy posiadasz stronę internetową?

Czy mamy wycenić przygotowanie strony internetowej?

Adres strony internetowej

Opisz w kilku zdaniach swoją działalność oraz efekt, jaki chcesz uzyskać, pozycjonując stronę www

Podaj linki do stron www, które Ci się podobają

Określ budżet

DANE KONTAKTOWE

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Electrosafe Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Sasankowej 3, 62-090 Rokietnica NIP: 7811954240. Wszystkie informacje dotyczące Administratora znajdują się pod linkiem https://www.seogle.pl/klauzula-informacyjna. Podanie wymaganych danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne w celu przesłania zapytania przy użyciu formularza kontaktowego oraz uzyskania odpowiedzi. Udzielona zgoda na przetwarzanie danych osobowych może zostać w każdym czasie wycofana.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.