...
pozycjonowanie seo

Pozycjonowanie long tail – czym jest? Jak używać frazy długiego ogona?

Działasz w trudnej branży, w której konkurencja “nie śpi”, a przede wszystkim – oszczędza pieniędzy na działania z zakresu SEO? Nie dysponujesz kapitałem, który mógłby ją “przebić”, ale mimo wszystko chcesz zainwestować w pozycjonowanie, które w dłużej perspektywie pozwoli Ci na rywalizację jak “równy z równym”? W takim razie z pewnością zainteresuje Cię zagadnienie fraz typu long tail, które przy stosunkowo niskim nakładzie kosztów i pracy, może Ci zapewnić naprawdę spektakularne wyniki i sprowadzić na Twoją stronę wartościowy ruch z wyszukiwarki.

frazy długiego ogona

Dowiedz się, czym jest SEO long tail, poznaj definicję fraz typu długi ogon i przekonaj się, jakie korzyści mogą przynieść Twojej firmie.

Co to jest długi ogon? Definicja fraz long tail.

Fraza kluczowa typu long tail to zwrot składający się z co najmniej kilku słów, za pomocą których userzy wyszukują wybranych informacji w Internecie. W zdecydowanej większości przypadków służy ona do doprecyzowania oczekiwań użytkowników sieci, a co za tym idzie – mocnego zawężenia obszaru poszukiwań.

Właśnie dzięki temu, pomimo mniejszej popularności, tego typu frazy są uznawane za konwertujące i bardzo wartościowe – zwłaszcza dla branży e-commerce.

Na czym polega SEO fraz kluczowych typu długi ogon?

Pozycjonowanie serwisu internetowego na tego rodzaju słowa to zatem nic innego, jak szereg działań mających na celu zdobywanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Z tą różnicą, że zamiast fraz generycznych (np. składających się z 1, 2, a czasami 3 fraz) – pozycjonowane są bardziej rozbudowane zwroty, często liczące 3, 4, 5, a nawet jeszcze więcej słów.

Poza tymi aspektami, ogólnie rzecz biorąc, takie SEO nie różni się niczym więcej. W takich aktywnościach również należy dbać o kondycję strony (szybkość działania, czystość kodu, użyteczność, czytelny design itp.), pozyskiwanie wartościowych odnośników (linkbuilding), no i oczywiście – tworzenie wartościowych i dobrze zoptymalizowanych treści.

Dlaczego pozycjonowanie na długi ogon się opłaca?

Jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to z pewnością chodzi o… zainwestowane pieniądze, poświęcony czas oraz efekty, które można dzięki nim osiągnąć! Jak wspomnieliśmy sobie w powyższych akapitach – jedną z charakterystycznych cech fraz z długiego ogona jest stosunkowo mała liczba wyszukań – zwłaszcza, jeżeli porównamy je z konkurencyjnymi i bardzo atrakcyjnymi – frazami generycznymi. Na pierwszy rzut oka może się zatem wydawać, że pozycjonowanie się na takie słowa może być dla Ciebie nieopłacalne. Ale czy na pewno?

Wyobraź sobie, że działasz w naprawdę konkurencyjnej branży (odzież, kosmetyki, obuwie, zabawki dla dzieci itp.). Generyczne frazy, jakich używasz, chociażby do opisywania kategorii produktowych, osiągają astronomiczne liczby comiesięcznych wyszukań – sięgające kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu tysięcy. Brzmi, jak przepis na zbicie fortuny? Być może, gdyby nie fakt, że tego rodzaju frazy są obiektem westchnień nie tylko dla Twojego przedsiębiorstwa, ale również setek albo tysięcy innych firm. Jak zatem łatwo się domyślić – wypozycjonowanie strony na takie słowa wymaga nie tylko czasu, ale czasami, jak to mówimy – “worka pełnego pieniędzy”.

Choć nie zawsze jest to regułą, w przypadku bardziej rozbudowanych zwrotów, ich umieszczenie w TOPowych wynikach wyszukiwania jest znacznie łatwiejsze i szybsze. W wielu przypadkach może ograniczać się do stworzenia osobnej podstrony i uzupełnienia ją treścią, a czasami – “delikatnego” wsparcia w formie linkbuildingu. W historii naszej agencji SEO już nie raz udało nam się wypozycjonować strony internetowe za pomocą odpowiednio dobranych fraz – i to nawet w kilka dni od publikacji!

Jakie korzyści daje SEO na frazy long tail?

Jednak pieniądze i czas to nie wszystko, a lista atutów, jakie zapewniają frazy long tail, wcale na nich się nie kończy. Ważnym aspektem jest fakt, że odpowiedni dobór oraz zastosowanie długiego ogona wspiera również pozycjonowanie fraz generycznych. W tej materii warto zadbać o odpowiednią strukturę strony internetowej, a także wdrożyć skuteczną strategię linkowania wewnętrznego. Wówczas może się okazać, że 5, 10, czy 15 stron pozycjonowanych na długi ogon sprawi, że podstrona pozycjonowana na frazę generyczną również znajdzie się na wysokich pozycjach.

Dodatkowo, jedną z nieoczywistych zalet takiego podejścia, jest trafianie do osób zainteresowanych – ofertą lub konkretnym zagadnieniem. Dlaczego tak się dzieje? Pozwól, że posłużymy się przykładem.

Wyobraź sobie, że użytkownik sieci, który wpisuje w wyszukiwarkę generyczne słowo “kurtka” – prawdopodobnie jest na samym początku swojej ścieżki zakupowej. Czytaj: upłynie jeszcze sporo czasu, zanim zbierze potrzebne informacje i zdecyduje się na zakup konkretnego modelu. User, który użyje bardziej rozbudowanego zwrotu “męska kurtka zimowa XL” (long tail) z dużym prawdopodobieństwem wie, czego chce i dzięki temu znacznie szybciej podejmie decyzje o zamówieniu produktu.

Jak znaleźć właściwe frazy, które pozwolą pozycjonować się na długi ogon?

Aby dowiedzieć się, jakie zwroty cieszą się zainteresowaniem wśród użytkowników sieci, a co za tym idzie – będą sprowadzić na Twoją stronę wartościowy ruch, możesz wykorzystać kilka sposobów.

Wykorzystanie narzędzi do poszukiwania fraz z długiego ogona

Wspomniane wyżej narzędzia pozwolą Ci również na szybkie i sprawne zweryfikowanie, na jakie słowa pozycjonują się inne firmy z Twojego obszaru. Wystarczy, że podasz adresy stron, a resztę pracy wykonają za Ciebie!

Analiza fraz long tail, które wykorzystuje Twoja konkurencja

Wspomniane wyżej narzędzia pozwolą Ci również na szybkie i sprawne zweryfikowanie, na jakie słowa pozycjonują się inne firmy z Twojego obszaru. Wystarczy, że podasz adresy stron, a resztę pracy wykonają za Ciebie!

Własne doświadczenia i informacje pozyskiwane od klientów

Prawdziwą kopalnią wiedzy na temat ukrytego potencjału SEO mogą się okazać dane, które dostarczają Ci sami odbiorcy. Z jednej strony możesz wykorzystać zapytania, które do Ciebie kierują. Z drugiej – możesz prześledzić historie ich zakupów, a nawet wyszukań prowadzonych bezpośrednio w Twojej witrynie.

Zastosowanie fraz typu long tail. Gdzie i w jaki sposób możesz je wykorzystać?

Tego rodzaju strategia może przynieść doskonałe rezultaty zarówno w odniesieniu do SEO klasycznej strony internetowej, firmowego bloga, jak i sklepu online. W związku z tym, pozycjonowanie na długi ogon może przyjąć formę:

Po pierwsze - opisów produktów i kategorii

Jeden z doskonałym przykładów efektywnego zastosowania tzw. long taili, stanowią właśnie dobrze dobrane, stworzone i wdrożone kategorie produktowe. Jeżeli w swoim asortymencie posiadasz produkty, które należą do tej samej grupy, aczkolwiek różnią się np. kolorami, wzorami czy przeznaczeniem – każdy z tych czynników może być świetną okazją do zbudowania jeszcze lepszej widoczności Twojego serwisu www.

Przykłady? Załóżmy, że sprzedajesz damskie obuwie. Wówczas do głównej kategorii użyjesz frazy generycznej, którą może być np. “damskie obuwie”, “damskie buty”, “buty dla kobiet” itp. Takie frazy są z pewnością atrakcyjne, jednak jak już wiesz z lektury tego wpisu – ich wypozycjonowanie może być bardzo trudne.

Aby zadbać o lepszą widoczność strony za pomocą long taili – możesz rozważyć stworzenie nowych kategorii, które będą opierały się o konkretne parametry produktów, w tym np.: “damskie buty zimowe”, “damskie buty czarne sportowe”, a nawet “eleganckie buty damskie na obcasie”.

Po drugie - artykułów blogowych

Ten sam manewr można zastosować w odniesieniu do firmowego bloga. W tym miejscu pamiętaj jednak o tym, po co użytkownicy zaglądają do takich treści. Następnie skup się na tym, aby tego rodzaju wpisy charakteryzowały się bardziej poradnikowym i edukacyjnym stylem – bez nachalnej promocji i sprzedaży Twoich produktów bądź usług.

Przykłady? Pozostając w temacie obuwia, frazy long tail, które możesz wykorzystać do pozycjonowania serwisu za pomocą bloga, to: “jakie buty na zimę”, “jak dobrać buty do biegania”, a nawet “jakie buty na wesele we wrześniu”. Możliwości jest naprawdę sporo 😊!

Po trzecie - podstron i zakładek na stronie

Long taile mogą znaleźć zastosowanie również jako efektywny sposób pozycjonowania podstron, które znajdują się na Twoim serwisie online.

Przykłady? Zakładając, że chcesz promować usługi budowlane i remontowe – zakładki na Twojej stronie mogą zostać podzielone na konkretne specjalizacje, w tym: “remonty” lub “remonty mieszkań” (jako fraza generyczna), a następnie wyodrębnione “remonty mieszkań na wynajem” lub “remonty mieszkań na sprzedaż” – właśnie jako długi ogon.

Poszukujesz ekspertów, którzy wypozycjonują Twoją stronę za pomocą fraz long tail i nie tylko?

W naszej ofercie znajdziesz kompleksowe usługi SEO stron internetowych, jak i e-sklepów, a także wsparcie w innych obszarach Twojego e-biznesu. Skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły i zadbać o Twoją widoczność w Internecie. Wystarczy, że przekażesz nam kilka potrzebnych informacji, a niezobowiązującą ofertę otrzymasz od nas całkowicie bezpłatnie.

1
2
3

Jaka usługa Cię interesuje ?

( możesz wybrać więcej niż jedną opcję )

STRONA INTERNETOWA

Czy strona ma posiadać system zarządzania treścią ( CMS )

Czy mamy przygotować treści na Twoją stronę www?

Podaj orientacyjną liczbę podstron (zakładek) na stronie www

Podaj linki do stron www, które Ci się podobają

Określ budżet

POZYCJONOWANIE

Czy posiadasz stronę internetową?

Czy mamy wycenić przygotowanie strony internetowej?

Adres strony internetowej

Opisz w kilku zdaniach swoją działalność oraz efekt, jaki chcesz uzyskać, pozycjonując stronę www

Podaj linki do stron www, które Ci się podobają

Określ budżet

DANE KONTAKTOWE

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Electrosafe Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Sasankowej 3, 62-090 Rokietnica NIP: 7811954240. Wszystkie informacje dotyczące Administratora znajdują się pod linkiem https://www.seogle.pl/klauzula-informacyjna. Podanie wymaganych danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne w celu przesłania zapytania przy użyciu formularza kontaktowego oraz uzyskania odpowiedzi. Udzielona zgoda na przetwarzanie danych osobowych może zostać w każdym czasie wycofana.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.